Aplikacje podróżnicze

Booking.com – opis oraz najczęściej zadawane pytania

Booking.com to najpopularniejszy serwis internetowy, który służy do rezerwacji zakwaterowania. Każdego dnia za jego pośrednictwem rezerwowanych są miliony noclegów. Użytkownicy cenią Booking za wygodną wyszukiwarkę, przystępne ceny oraz rzetelne opinie innych turystów, które mogą się pojawić dopiero po przebytym noclegu. Oto krótki opis portalu oraz najważniejsze pytania, które mogą nam się nasunąć.

Jak działa najpopularniejsza strona do rezerwacji noclegów?

Booking.com to intuicyjna wyszukiwarka ofert noclegowych. Serwis nie jest właścicielem żadnego hotelu, ale zawiera propozycje obiektów oraz umożliwia ich zarezerwowanie. Aby skorzystać z portalu, należy zaznaczyć miejsce, do którego się wybieramy, datę zameldowania i wymeldowania, oraz liczbę osób i pokoi. Następnie naszym oczom ukażą się tysiące ofert z miejsca, którym jesteśmy zainteresowani. Możemy wybrać, czy chcemy przeglądać ofertę domów do wynajęcia, hoteli, pensjonatów czy jeszcze innych obiektów. Portal posiada wygodne funkcje, które pozwolą filtrować wyniki, według naszych kryteriów. Wyróżnić można:

  • przedział cenowy,
  • liczbę gwiazdek,
  • odległość od centrum,
  • dostępne posiłki – przykładowo śniadanie wliczone w cenę,
  • rodzaj pobytu,
  • ilość sypialni,
  • oceny gości,
  • udogodnienia,
  • wyposażenie dla niepełnosprawnych,
  • rozrywki, na przykład basen czy SPA,
  • pokoje z prywatnymi łazienkami,
  • możliwość bezpłatnego odwołania rezerwacji.

Dzięki tym wygodnym filtrom jesteśmy w stanie w szybkim czasie znaleźć interesujący nas obiekt, niemal w każdym kraju na całym świecie. Aby dokonać rezerwacji nie trzeba nawet zakładać konta – wystarczy podać adres e-mail, imię i nazwisko oraz wybrać formę płatności.

Jak zarezerwować bez karty kredytowej i czy jest to w ogóle możliwe?

Portal ten daje możliwość rezerwacji obiektu bez użycia karty kredytowej – jednak nie jest to możliwe we wszystkich miejscach. W wielu hotelach istnieje opcja pozwalająca zapłacić bezpośrednio przelewem. Nierzadko opłatę można zrealizować po przybyciu do miejsca noclegowego. Zawsze po dokonaniu rezerwacji otrzymamy dane kontaktowe obiektu i możemy skontaktować się z nim, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.

Istnieje też możliwość zarezerwowania danego obiektu przy użyciu karty należącej do innej osoby, oczywiście za jej zgodą. Alternatywą jest też dokonanie rezerwacji bez użycia karty oraz dokonanie płatności w innym dogodnym dla nas czasie. Strona obsługuje też alternatywne metody płatności, takie jak PayPal, dotpay, Wechat Pat czy Alipay.

Booking.com jak odwołać rezerwacje miejsca noclegowego?

Czy można odwołać rezerwację danego obiektu? Jest taka możliwość, jednak to czy zostaną pobrane jakiekolwiek opłaty lub wcześniej wpłacona zaliczka zależy od konkretnego obiektu. Informacje takie można znaleźć w zasadach odwoływania rezerwacji, które znajdują się podczas potwierdzania rezerwacji. Jeżeli dokonaliśmy rezerwacji z bezpłatnym odwołaniem, nie zostaniemy obciążeni żadną opłatą. Odwołać rezerwacje można albo kontaktując się bezpośrednio z obiektem, albo też skorzystać z wewnętrznego systemu portalu Booking służącego do odwoływania rezerwacji. Po odwołaniu rezerwacji w ciągu 24 godzin otrzymamy potwierdzający e-mail na nasze konto pocztowe.

Jak i kiedy Booking pobiera pieniądze?

Ogólna zasada pobierania płatności uzależniona jest od konkretnego obiektu – informacje o tym możemy uzyskać podczas potwierdzania rezerwacji. Niektóre hotele mają prawo pobrać odpowiednią kwotę od razu po rezerwacji obiektu, a inne ściągają tylko małą kwotę, która stanowią dla nich zabezpieczenie. Czasem hotele blokują środki na koncie bankowym w celu weryfikacji karty płatniczej. Portal Booking może stworzyć także specjalną wirtualną kartę (VCC), z której hotel pobiera opłatę dopiero w dniu przyjazdu gościa do hotelu.

Dlaczego Booking odrzuca kartę i co zrobić w takiej sytuacji?

Warto pamiętać, że w większości przypadków dokonując rezerwacji musimy podać dane karty kredytowej. Jeżeli więc portal odrzuca naszą kartę, przyczyną może być użycie karty debetowej. Inną powodem może też być podanie niezgodnych danych – w tym przypadku warto zaktualizować swoje dane karty. Problem może wystąpić również wtedy, jeżeli nie mamy wystarczającej kwoty na karcie – niekiedy hotel chce zablokować określoną sumę pieniędzy, aby sprawdzić, czy dane karty są poprawne. Warto także sprawdzić, jakie mamy limity dzienne na karcie oraz na płatności internetowe. Być może są zbyt niskie. W sytuacji, gdy mimo kilku prób karta nadal jest odrzucana warto skontaktować się bezpośrednio z portalem Booking lub obiektem. Niektóre hotele mogą zgodzić się na zapłatę przelewem.

Booking.com numery na infolinie, czyli gdzie szukać pomocy w sytuacjach alarmowych?

Booking oferuje swoim klientom pomoc, w razie wystąpienia jakichkolwiek trudności. Możemy skontaktować się z portalem logując się na stronę, a następnie klikając w napis OBSŁUGA KLIENTA CENTRUM POMOCY, który znajduje się na samym dole, w prawym rogu. Następnie zobaczymy nasze rezerwacje. Po wybraniu interesującej nas rezerwacji pojawi się formularz do zarządzania rezerwacją. Aby jednak zadzwonić do Booking należy kliknąć w zakładkę BIURA NA CAŁYM ŚWIECIE, a następnie wybrać kraj, który nas interesuje. W Polsce znajdziemy dwa numery infolinii – do biura znajdującego się w Krakowie oraz Warszawie.

booking.com – infolinia:
WarszawaTelefon do biura: +48 22 489 2000 
Faks: +48 22 489 2099
Kraków
Telefon do biura: +48 12 349 4000 
Faks: +48 12 349 4099

Booking jak złożyć reklamacje?

Aby zgłosić reklamację należy napisać wiadomość reklamacyjną przy użyciu specjalnego formularza, który dostępny jest po zalogowaniu się na stronę i przejście do zakładki ROZSTRZYGANIE SPORÓW. Reklamacje powinno się złożyć jak najszybciej po wykryciu niedogodności. Odpowiedzi ze szczegółowymi informacji możemy oczekiwać na skrzynce pocztowej. Reklamacje złożyć można także na infolinii.

Czym jest Program Genius?

Program Genius to promocyjny system, który dostępny jest na portalu Booking. Dzięki niemu właściciele hotelów mogą liczyć na lepszą ekspozycję, a potencjalni klienci na bardziej przystępne ceny. Dostępne są 2 poziomy Genius. Jest to swojego rodzaju program lojalnościowy – jego uczestnicy otrzymują 10% lub też 15% zniżki na wybrane obiekty. Jak uzyskać ten status? Należy wykonać 2 lub 5 pobytów w przeciągu 2 lat.

Artur Trzcionkowski

Fan ekonomicznych podróży. Lubię spontaniczne wyjazdy, odkrywanie nowych miejsc, smaków oraz odpoczywanie w nieznanych mi zakątkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button