TransportTransport drogowy

Polonus – bilety, infolinia oraz nasza opinia

Polonus to założona w 2011 roku polska linia autobusowa, powstała z przekształcenia i komercjalizacji będących niegdyś monopolistą PKS-ów. Podobnie, jak swój poprzednik, jest spółką należącą w 100% do Skarbu Państwa, świadczącą usługi przewozowe na trasach lokalnych i dalekobieżnych. Dzisiejszy Polonus dysponuje nowoczesną flotą pojazdów, a rezerwacji można bezproblemowo dokonać przez własny, internetowy system sprzedażowy Dworzec Online – widać więc ogromny skok jakościowy względem dawniejszych PKS-ów. Omówmy bliżej ofertę Polonus – rezerwacje, bilety oraz opinie, by przekonać się, czy spełnia oczekiwania podróżnych – w tym Twoje.

Czy można kupić bilety u kierowcy?

Każdy, kto miał okazję podróżować PKS-ami, z pewnością pamięta, że najczęściej kupowało się bilety bezpośrednio od kierowcy, który obliczał jego cenę i nabijał bilet na kasę fiskalną. Jak jest w przypadku Polonus? Bardzo podobnie – bez problemu kupisz bilet u kierowcy, który również da Ci wydrukowany bilet. Kierowca korzysta z tabletu, który posiada zainstalowaną aplikację kierowcy. Bilet musisz go zachować na wypadek ewentualnej kontroli. Bardzo dużym udogodnieniem jest możliwość opłacenia biletu zarówno gotówką, jak i kartą – również bezdotykowo.

Jak kupić bilet przez internet?

Zakup biletu przez internet jest preferowaną przez wielu formą transakcji – nic dziwnego, daje bowiem pewność, że nie zabraknie miejsc na konkretne połączenie, a sam proces nie wymaga wychodzenia z domu. W przypadku Polonus jest to w dodatku bardzo łatwe. Więc jak kupić bilet przez internet? Pierwszym krokiem jest wejście na stronę internetową przewoźnika. W jej górnej części znajduje się wyszukiwarka połączeń. Wystarczy wpisać, skąd dokąd chcesz jechać, następnie nacisnąć w przycisk ROZWIŃ i wybrać datę i dodatkowe szczegóły. Po przyciśnięciu SZUKAJ, pojawi się lista połączeń, z której należy wybrać najbardziej odpowiadające połączenie. Po kliknięciu WYBIERZ, pojawi się opcja wyboru miejsca, po którego wyborze i naciśnięciu PRZEJDŹ DALEJ, pojawią się pytania niezbędne do wystawienia biletu online – o imię, nazwisko, e-mail, potwierdzenie SMS (bezpłatne) i fakturę VAT. Na kolejnej karcie czekają detale dotyczące płatności kartą lub PayU. Po zakończeniu płatności bilet zostanie wysłany na podany adres e-mail.

Gdzie jeszcze można kupić bilet?

Dla tych, którzy chcieliby zarezerwować bilet z wyprzedzeniem, ale z jakichś powodów nie mogą zrobić tego przez internet, przewoźnik zaplanował jeszcze jedną możliwość – zakup telefoniczny. Wystarczy zadzwonić pod numer telefonu 703 403 403 (wadą jest dość wysoki koszt połączenia – 2,58 za minutę). Po dokonaniu rezerwacji bilety należy odebrać z Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia do 48 godzin przed odjazdem.

Czy trzeba drukować bilet?

Możliwe jest zapisanie w telefonie czy tablecie biletów w formie elektronicznej i pokazanie ich kierowcy. Jest to niezwykłe udogodnienie dla podróżnych, no i bardziej ekologiczne rozwiązanie. Czy można zarezerwować miejsce oraz dokupić bagaż? Rezerwacja miejsca w Polonus jest standardem – przy zakupie biletów przez stronę przewoźnika trzeba wybrać konkretne miejsce i nie są doliczane za to żadne dodatkowe opłaty. Każdy podróżny ma prawo zabrać ze sobą bez dopłat bagaż podręczny (taki, który można umieścić pod siedzeniem lub na górnej półce) i bagaż podstawowy – o masie do 25 kg i łącznej objętości do 150 litrów. Jeśli to zbyt mało, to możliwe jest dokupienie dodatkowego bagażu – zostanie umieszczony w przestrzeni bagażowej.

Jak anulować / zwrócić bilet?

PKS Polonus nie tylko umożliwia zwrot biletów, ale można powiedzieć, że przygotował do tego dość prostą i przejrzystą procedurę. Klienci posiadający konto w serwisie mogą zarządzać kupionymi biletami po zalogowaniu się na konto, a klienci niezarejestrowani, wypełniając specjalny formularz (trzeba wpisać m.in. e-mail, numer biletu i numer kursu). O zwrot pieniędzy za anulowany bilet można ubiegać się do 10 minut przed planowanym odjazdem autobusu, a środki zostaną pomniejszone o 20%, chyba że bilet został anulowany z winy przewoźnika – wówczas można liczyć na pełen zwrot kosztów.

Czy w autokarach jest wifi?

Wszystkie autobusy Polonus wyposażone są w gniazdka 230 V, które pozwolą na ładowanie urządzeń mobilnych i routery Wi-Fi, zapewniające bezprzewodową komunikację. Bez dodatkowych opłat. Pozwala to na podróż w naprawdę komfortowych warunkach i bez obaw o rozładowanie ulubionego urządzenia w trasie.

Pule biletów – jak wyglądają?

Przewoźnik Polonus oprócz regularnej sprzedaży regularnie organizuje akcje promocyjne, pozwalające znaleźć bilety w bardzo atrakcyjnych cenach. Pule biletów udostępnianych w ramach promocji każdorazowo ogłaszane są na ich stronie internetowej. Często można spotkać oferty pozwalające na pokonywanie znacznych odległości zaledwie za kilkanaście złotych. Więcej informacji znajdziesz na stronie przewoźnika.

Polonus infolinia i kontakt

Kontakt z Polonus nie sprawia najmniejszych trudności – przewoźnik udostępnia całodobowy numer służący do rezerwacji biletów – 703 403 403, w innych sprawach można skontaktować się z firmą za pośrednictwem poczty elektronicznej przewozy@pkspolonus.pl lub sekretariat@pkspolonus.pl. Do sekretariatu również można się dodzwonić pod numer 22 823 62 00. Na stronie przewoźnika dostępny jest również formularz reklamacyjny.

Polonus program lojalnościowy

Dla stałych klientów, którzy regularnie podróżują, Polonus przygotował specjalny program lojalnościowy o nazwie Partner Plus, który po zarejestrowaniu pozwala zbierać punkty (1 złoty = 5 punktów), które można wymieniać na środki (100 punktów = 1 złoty) podczas rezerwacji biletów. Co ważne, punkty można wykorzystywać podczas korzystania z innych promocji.

Polonus ulgi ustawowe oraz inne zniżki

Przewoźnik przygotował szereg ulg, oferowanych nie tylko osobom objętym ulgami ustawowymi, ale również dzieciom do 4 roku życia, posiadaczom karty dużej rodziny, czy weteranom. By móc z nich skorzystać, trzeba przedstawić stosowny dokument. Kliknij, aby zobaczyć wszystkie zniżki.

Nasza opinia

PKS Polonus zrywa z tradycją ustanowioną przez poprzednika. Nie zastaniemy tu niemiłej obsługi, archaicznego systemu i zdezelowanych autobusów. W zamian Polonus przywita nas nowoczesnym systemem rezerwacji online, nowoczesnymi, wyposażonymi w WiFi autobusami i umiarkowanie niskimi cenami.

PS Jeżeli wybierasz się do Warszawy – to sprawdź nasz przewodnik.

Artur Trzcionkowski

Fan ekonomicznych podróży. Lubię spontaniczne wyjazdy, odkrywanie nowych miejsc, smaków oraz odpoczywanie w nieznanych mi zakątkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button